משלוח חינם בקנייה מעל 290 ש״ח

טלפון לייעוץ והתאמה: 08-6722151

טלפון לייעוץ והתאמה: 08-6722151

הסל שלך

הסל שלך ריק

שינויים בהרגלי הצריכה – כיצד קנייה מרחוק מסייעת בטיפול בהורה מבוגר?

שינויים בהרגלי הצריכה – כיצד קנייה מרחוק מסייעת בטיפול בהורה מבוגר?

 

בימים כתיקונם, בן משפחה המטפל בהורה מבוגר מתמודד באופן יומיומי עם עשרות משימות ודאגות ומלהטט בין מחויבויות אישיות כגון גידול ילדים, עבודה, קריירה וחיי חברה לבין המחויבות לטיפול בבן המשפחה האהוב.

מחקרים בארה"ב מראים כי בשנים האחרונות בני משפחה מטפלים, מאמצים במהירות טכנולוגיות ואפליקציות שמסייעות לטיפול ותמיכה בהורה מבוגר או חולה והם נעזרים בחידושים אלו כדי להקל, ולו במעט, על ריבוי המשימות שהם מתמודדים עמן.

במחקר שפרסם ארגון הגמלאים האמריקאי (American Association for Retired People) בשנת 2016 עולה כי רק 6.9% בממוצע עשו שימוש בטכנולוגיות מסייעות לטיפול בהורה מבוגר ואילו במחקר שנערך על ידי חברת Cambia Health Solutions בפברואר 2020  עולה כי 64% משתמשים בלפחות כלי דיגיטלי אחד כדי לסייע להם בטיפול.


מגפת הקורונה, שהפכה את עולמנו למאתגר עוד יותר, האיצה תהליכים והגדילה משמעותית שימושים בפלטפורמות טכנולוגיות ובערוצים דיגיטליים הן בקרב האוכלוסייה הכללית והן בקרב בני המשפחה המטפלים, שנאלצו להתמודד עם סגרים, בידוד וחוסר יכולת, לעיתים, לתת מענה פנים אל פנים להוריהם.    

סקר חדש של איגוד האינטרנט הישראלי שפורסם בסוף אוגוסט 2020 מצא כי בתקופת הקורונה חלה עלייה משמעותית בצריכת שירותים דיגיטליים. 

לדברי האיגוד  "הריחוק החברתי, העבודה מהבית והחשש להידבקות במרחב הציבורי הגבירו באופן משמעותי את השימוש של ישראלים ברשת האינטרנט – לא רק בהיבט של צריכת תוכן כמו חדשות או בידור. תשלומים וקניות ברשת, קיצור תורים, שימוש בשירותי בנקאות דיגיטליים, מילוי טפסים מקוונים רשמו כולם גידול בשנים האחרונות – ככל שהשירותים התפתחו והפכו נגישים יותר – אך רשמו גידול משמעותי נוסף בחודשים האחרונים".

נתוני הסקר מצביעים על כך שכ- 89% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים תשלומים ומקצרים תורים ברשת, זאת לעומת 66% בסקר דומה שערך האיגוד בשנת 2017.

85% מכלל משתמשי האינטרנט בישראל מבצעים קניות באתרים ישראליים ובאתרים בינלאומיים, לעומת 63% שנדגמו בסקר בשנת 2017. בנוסף, בתקופת הקורונה חלה עלייה נוספת בשימושיות של האינטרנט וכך, כמות המשתמשים באינטרנט אשר צרכו שירותי בנקאות דיגיטליים עלתה ב-8%, כמות המשתמשים באינטרנט אשר ביצעו קניות ברשת עלתה ב-8% ואילו כמות המשתמשים שמילאו טפסים או קבעו תור באתרי הממשלה באינטרנט עלתה ב-21%.   

בפאנל מקוון מיוחד שנערך בחודש מאי 2020 על ידי העיתון הכלכלי "כלכליסט"  ציין עופר לוי, סמנכ"ל השיווק והסחר של סופר פארם, כי חלה עלייה של כ- 600% בהזמנות און ליין לרבות בקרב אוכלוסייה מבוגרת. 

עדי רגב, סמנכ"ל מכירות יוניליוור ישראל ציין כי הקניות באון ליין צמחו ב-300-400 אחוזים ואילו אורי קילשטיין, משנה למנכ"ל וסמנכ"ל סחר ושיווק של שופרסל ציין כי חלה קפיצה של פי 5 בקניות און ליין ולהערכתו מצב זה יימשך גם בעתיד.  





מבחינת בני משפחה מטפלים המעבר לרכישת מוצרים עבור ההורים היווה פתרון גם אם לווה בקשיים. 

הבידוד והסגרים לא הותירו בפניהם ברירה אלא לרכוש מוצרים ברשת ולשנע אותם לבתים של ההורים המבוגרים על מנת למנוע מהם לצאת ולהיחשף שלא לצורך. 

בריאיון שנערך עם רוני זרחי סמנכ"ל חברת לימור שיווק, שמתמחה באספקת מוצרים עד לבית הלקוח, ציין רוני כי חלה עלייה משמעותית בפניות של בני משפחה מטפלים בתקופת הקורונה שביקשו לרכוש ולהעביר מוצרים להוריהם המבודדים.

"אנו קיימים למעלה מ-15 שנים ומעניקים שירות לאלפי לקוחות מדי חודש אבל מצב חירום כזה לא חווינו אף פעם. בתקופת ההיערכות לסגר הראשון בחודש אפריל 2020 קיבלנו מבול פניות של לקוחות שביקשו לרכוש מוצרים מתכלים, לרבות מוצרי ספיגה למבוגרים, עבור הוריהם. כל עובדי החברה נרתמו ועבדנו מסביב לשעון כדי לספק את הביקוש העצום וזאת מבלי לוותר על חוויית שירות ואחריות להן אנו מחויבים.

יחד עם חברת "ניאופרם מוצרי צריכה", שמשווקת את מותגי NOAM, seni  ו-toppad תגברנו את המוקד הטלפוני ואת אתרי האינטרנט של שתי החברות כדי לתת מענה מהיר.

התגובות החמות שקיבלנו מבני המשפחות היו מרגשות ומעוררות מוטיבציה. לפעמים, השליחים וראשי הצוותים שלנו היו הקשר האנושי היחיד של הילדים עם ההורים המבוגרים שהיו בבידוד וחששו אפילו לפתוח לנו את דלת הבית.

הצוות שלנו אף נערך להסביר ללקוחות חדשים, בעיקר "ילדים של", אלו שעד תקופת הקורונה טרם נתקלו בנושאים עדינים ודיסקרטיים כמו בריחת שתן של מבוגרים, כיצד יש לבחור "מרחוק" את המוצרים האיכותיים ביותר עבור הוריהם. אני יכול להעיד שבמקרים רבים, המוקד הטלפוני שלנו שימש גם כאוזן קשבת לילדים שדאגו מאד להורים המבודדים.

עם היציאה מהסגר הראשון ומעבר של כלל האוכלוסייה לשגרת חיים בצל הקורונה, הגדילה חברת ניאופרם מוצרי צריכה משמעותית את ההיצע שלה באתר האינטרנט והקלה על בני המשפחה המטפלים בכך שאפשרה להם לרכוש במקום אחד מוצרים נוספים כגון תחתונים סופגים, סדיניות, מגבונים ייעודיים ומאד איכותיים למבוגרים, תחבושות היגייניות וגם קרמים טיפוליים (קרם לתפרחת חיתולים וקרם טיפולי מועשר בסיליקון)." 

לשאלתנו "מה למדת מהשנה החולפת?" ענה רוני – "בסופו של דבר, אין תחליף טכנולוגי או שירותי לבן המשפחה המטפל. יחד עם זאת, הטכנולוגיה והערוצים הדיגיטליים החדשים מסייעים לילדים לנהל את הטיפול ומקלים עליהם בביצוע המשימות המרובות. הקורונה חידדה לכולנו שתקשורת מקוונת וקנייה מרחוק לא יחליפו את הביקור והחיבוק אבל הן בהחלט מהוות דוגמא להסתגלות למצבי קיצון ולשינויים באופן שבו נצרוך שירותים בעתיד".

לכתבה הקודמת